För alltid

Yesterday on my way to Art School, I was listening my iPod on Shuffle mode.  and suddenly it changed to this song “För alltid” by Sara Löfgren. And I could understand almost all of this song , I was so pleased with my self!! The lyric is so tender, I mean, this is a song you’ d like to sing for the person you love.

Jag vaknar brevid dig…

I wake up by your side

Du är så vacker när du sover…

You’re so beautiful when you sleep

Jag vill dela mitt liv med dig.

I want to share  my life with you

Och Jag ser i dina ögon att du känner likadant

And I see in your eyes that you feel the same way

Vi älskar varandra så, som ingen annan kan förstå

We love each other so much, as nobody  else can understand

I’m waiting for the day where I can

feel this for a guy again, cuz I know that day will come

However this is how I translate this song from swedish to spanish (LOL there are too many english – swedish translations already, so we don’t need another one)

För alltid

Jag vaknar brevid dig, Jag stryker håret from din kind. Jag är så glad att du är min. Du är så vacker när du sover, du har nåt som ingen annat har, du är så underbar , och jag ser i dina ögon att du känner likadant.

Jag vill dela mitt liv med dig, du skapar värme inom mig,och vi ska vårda varje dag. Vi älskar varandra så, som ingen annan kan förstå, det är fär alltid Du och Jag.

Det finns inga tvivel, Har aldrig ångrat en sekund, Jag älskar dig från första stund, Vill att du ska känna trygghet,du kan vila här hos mig,för jag ska aldrig släppa dig.

Och jag ser i dina ögon att du känner  likadant. Jag vill dela mitt liv med dig du skapar värme inom mig,och vi ska vårda varje dag.  Vi älskar varandra så, som ingen annan kan förstå, det är fär alltid Du och Jag.

Jag vaknar brevid dig, jag strycker håret från din kin kag är så glat att du är min.

Para siempre

Despierto junto a ti, toco el cabello de tu mejilla, me alegra tanto que seas mío. Eres tan hermoso cuando estás dormido. Tienes algo que nadie más tiene. Eres tan maravilloso.

Y veo en tus ojos que sientes lo mismo. Quiero compartir mi vida contigo, tu creas calor desde dentro de mí, y nos cuidarémos todos los días. Nos amamos tanto que nadie más puede entenderlo.  Tú y yo somos para siempre.

No hay ninguna duda, no he tenido ningún arrepentimiento ni por un segundo. Te amé desde el primer momento. Quiero que te sientas seguro, puedes descansar conmigo. Nunca te dejaré ir.

Y veo en tus ojos que sientes lo mismo. Quiero compartir mi vida contigo, tu creas calor desde dentro de mí, y nos cuidarémos todos los días. Nos amamos tanto que nadie más puede entenderlo.  Tú y yo somos para siempre.

Despierto junto a ti, toco el cabello de tu mejilla, me alegra tanto que seas mío.

6 thoughts on “För alltid

  1. Jag tycker också mycket om den!!! Det finns en som också är jättevacker, den heter “Det vackraste jag vet”. Den handlar om samma sak. Här är länken till videon:

    Och här är texten. JAG ÄLSKAR DEN TEXTEN –

  2. Texten säger allt – eller vad tycker du?

    “Det vackraste jag vet är att se dig när du sover.
    Här råder stilla frid, och jag glömmer både rum & tid.
    Du ligger här brevid, och jag känner hur du andas.
    Att älskas utav dig, är det vackraste för mig.

    Så sagolikt det är, att se morgondimman lätta.
    När mörkret sakta flyr, och att se hur dagen åter gryr,
    en kylig morgon bris, sakta sveper genom rummet.
    Jag kryper tätt intill lycklig för att du finns till.

    Stunder av stillhet, ett ögonblick av ro ibland,
    stunder av lycka att bara ha varann.
    Det är en rikedom att få älska och att älskas
    vår kärleks varsamhet, är det vackraste jag vet.

    Det vackraste som finns är att vara någon nära,
    när månen lyser klart över skog och mark så underbart.
    Jag ligger här brevid och jag känner hur du andas
    att älskas utav dig är det vackraste för mig,

    stunder av stillhet, ett ögonblick av ro ibland
    stunder av lycka, att bara ha varann.
    Det är en rikedom att få älska och att älskas
    vår kärleks sårbarhet är det vackraste jag vet.

    Du ligger här brevid och jag känner hur du andas,
    att älskas utav dig är det vackraste för mig.”

  3. Jag tycker om det : “Du ligger här brevid och jag känner hur du andas… “ Jag måste avända lexicon för det här sången men, jag tycker mycket om den, (jag ladda ner den sången just nu )
    Tack so mycket för sången, jag behöver den för att studerar svenska!! Tack igen!

Leave a Reply

