Konstnärer för mig

Nu har jag en ny lärare i målning. Han har många övertigelsen med hans studenter. Igår nya studenterna hade  en teckning test. Måste vi göra en klasskamraters porträtt.

Efter det, lärare såg på vår teckningar och sade annan klasskamrater att göra mer porträtter. Men han kallade bara mig och sade att jag har en bra teknik (:D).

Sade han också min stil är (kanske) mycket stark, (det tror jag inte men…). Men han vill se mina målningar i morgon.

Sista, han lärde mig den där målare, som måste jag utförska:

Tai Shan Schierenberg

Lucian Freud

Jenny Saville

Ewan Uglow

Philip Pearlstein


Philip Pearlstein

5 thoughts on “Konstnärer för mig

  1. Det var väldigt trevligt att läsa ett inlägg av dig här i din blogg på svenska!🙂

    Jag håller med din nya lärare i måleri. Han har helt rätt. Det jag har sett av dina målningar och teckningar imponerar verkligen på mig! Du har precis som läraren säger en stor talang och bra teknik.

    Jag hoppas att få se mer av dina arbeten i framtiden🙂

    De målningar du lagt in här i bloggen gillar jag. De är verkligen utrycksfulla och starka, var och en på sitt sett.

    Schierenbergs porträttmåleri är verkligen kraftfullt. Han är en av mina favoriter när det gäller porträtt.

    Lucian Freud (för övrigt sonson till den store grundaren av psykoanalysen, Sigmund Freud) har också en gripande måleriteknik som jag beundrar.

    Jenny Savilles monumentala målningar av kvinnor är mycket talande och väcker uppmärksamhet.

    Ewan Uglow börjar nu betraktas som en av Storbrittaniens största konstnärer efter andra världskriget. Hans mer enkla stil än sina samtida målare ger mig en känsla av lugn och harmoni.

    Philp Pearlstein har jag dessvärre inte sett så många verk av ännu. Men bilden här i din blogg väcker min nyfikenhet att undersöka mer.

    Som sagt, jag hoppas verkligen att få se mer av dina arbeten också Marlitt!🙂

  2. Hej Conny

    Hur är det? Filmen är slut nu?

    Tack så mycket for dina fina ord.Förlåt mig, jag kunde inte skriver dig förut. Har jag nästan inte tid efter skolan och var jag mycket tröt förra veckan😦

    Min ny lärare sade på mig, vad måste jag byta i mina målnings, kort sagt, behöver jag mera färger i min palett, och målar mer rent (att tvätta penslar många gånger).

  3. Hej Marlitt!
    Ja – filminspelningen är slut för min del. Scenen som jag är med i (mordet under en middagsfest) blev färdig den där natten i förra veckan. Men hela filmen tar ett helt år att spela in. Den kommer att bli 3 timmar lång och sändas i två avsnitt. Nästa höst är den klar.

    Då kan man se den på TV i Sverige och Tyskland till att börja med. (Inte i Mexico – ännu i alla fall, haha). Den kommer också att visas på bio🙂

    Jag hoppas du kan vila lite ibland Marlitt. Ditt schema verkar vara ansträngande och fulltecknat. Du är mycket duktig, tycker jag, som orkar så mycket!

    Din lärare i måleri verkar vara bra, som ger dig nyttiga råd! Jag önskar att jag också hade en, så att jag kunde lära mig lite grann…

    Men jag ska i alla fall gå en kurs i att göra skulpturer i betong nu i september. Det ska bli roligt!

    Sköt om dig!🙂

  4. ¡Oh por Dios! ¿Ya sabes escribir en sueco?
    Pero si tiene poco que entraste a estudiarlo ¿no? ¿O es que ya ha pasado tanto tiempo?

    Eso es bueno para ti, pero malo para los que con problemas entendemos mexicano y gringo, y entramos a leer lo escrito en este lugar😦

    Hace poco me dijiste que mi persona te daba miedo -no en forma literal- pero al ver el panorama actual la que ahora da miedo eres tú😛 No quiero ni imaginarme como me comunicare contigo dentro de algún tiempo. ¿Te imaginas lo que podrías crear si además de lo que ya sabes llegases a dominar a pleno las matemáticas y la música…? No como tu amigo el fraudulento😛

    Por cierto, ¿cuántos idiomas piensas estudiar? Y por cierto, ¿qué dices aquí?😛

    Ah, pero que a ti no te gusta el reconocimiento verdad. Bueno como da flojera borrar y es más fácil escribir, olvida todo lo anterior ya que solo voy a decir:

    Un avance discreto, quizá banal, ya que aún está lejos de la meta😛

  5. jaja, pero ya lo leí no puedo hacer como que no😛

    Pues ya tiene dos semestres desde que estudio sueco, y pues no puedo decir mucho aún, pero como ya estudiamos pasado, ya puedo decir algunas cositas, aunque aún falta muuucho para explayarme.
    Ahorita pienso que con sueco doy por concluido mi estudio de los idiomas… Realmente no tengo muchas ganas de aprender otro. Pero uno nunca sabe..

    Ah,así rápido; en el post, digo que mi nuevo maestro de pintura nos dijo que nos dibujaramos. Y de los alumnos nuevos solamente me llamó a mi para decirme que tenía un estilo fuerte y que estudiara a estos pintores😀

Leave a Reply

