Något att komma ihåg…

Jag målar många tavlor som handlar om fåglar och grymhet just nu. De är total 5 målningar, och jag målar den trea tavlan just nu. Det finns 2 tavlor kvar men jag har problem med att tänka vad kan jag göra med den fema tavlan.

Plötsligt läste jag den här inläg om “Kvinnan som kunde tala med fåglar” och blev förvånad.

Vad hon skrev och hennes bilder ser ut så mycket lika mina målningar; det är kollectiva omedvetna kanske 🙂

När den fem målningarna är slut jag kommer att göra en inlägg med de här, för att vissa henne att våra sinne är lika; även om vi kommer från olika platser 🙂 Allmängiltighet är möjligt!

8 thoughts on “Något att komma ihåg…

    • Hej! Tack för att du kom hit!
      Jag studerar svenska här i en Mexikos universitetet, men svenska är inte så lätt 😛

      Även om jag kan inte förstå allt som du skriv i din blogg men jag tyckte mycket om den:-D.

      Jag lovar att vissa dig mina målningar om fåglar när de är slut!

      • Tack så mycket!
        Va roligt att man kan studera svenska i Mexiko! Jag trodde inte att det gick att läsa svenska i något annat land än Sverige faktiskt, det är ju inte ett så jättepopulärt språk 😛 Säg till om du vill ha någon hjälp med svenskan, även om du verkar vara jättebra på det redan! Hur länge har du läst svenska?
        Ser fram emot att se din målningar när de är klara! 😀

      • Hej Malin 🙂
        Alla i Mexiko studerar språk som franska eller tyska och kinesiska nu. Men det finns alltid någon personer som är nyfiken om Sverige eller Norge, men vi som studerar svenska har bara ett problem; det finns här nästan inga svenskar för att prata svenska med!
        Jag har lärt mig svenska for ett och ett halv år, det är ett mycket vackert språk:D
        Jag kommer att fråga dig om jag har tvivlar om svenska, tack så mycket!

      • Malin? x)
        Va spännande. I Sverige får man välja mellan att studera franska, spanska och tyska när man är tolv år. Plus att vi börjar läsa engelska när vi är ungefär nio.
        Jag kan förstå att det är svårt när man inte har någon att prata svenska med. Men du kan ju svenska jättebra! Speciellt om du bara har läst det i ett och ett halvt år!! Så bra kunde inte jag skriva på franska när jag hade läst det så länge. Jag har läst det i sju år och det känns som att jag skriver ungefär lika bra franska som du skriver svenska! Om du vill öva svenska så kan du ju alltid prata med mig så här, så kan jag hjälpa dig om du gör några stavfel eller andra språkfel? 😀

  1. Hej!
    Heter du inte Malin? Jag har sett i din blogg att du heter Malin :-S Är det fel? Förlåt!

    Tack för dina ord! Du kan många språk, heller? Fantastisk! Fantastiskt! Svenska, engelska, franska. kan du prata mera språk?

    Ja, om du vill rätta min svenska, tack! Det ska bli Det vore jättebra för mig!! Jag vill prata riktig svenska, snälla du!

    Får jag länka din blogg till min? Din blogg är så finn fin, jag skulle läsa den och kommentera ibland, det får jag? Får jag det?

    • Hej!
      Nej jag heter inte Malin, men det är lugnt! 😀 Det behöver du inte be om ursäkt för! 😀

      Jag kan bara svenska, engelska och franska, men jag skulle vilja lära mig fler! Eller jag förstår lite norska och lite danska eftersom de språken är så lika svenskan, men jag kan inte prata det riktigt. Fast norrmän och danskar förstår ändå svenska bättre än vad svenskar förstår norska och danska så det gör inget 😉

      Jag tycker det är kul att rätta språk och sånt så det gör jag gärna! Vi brukar läsa igenom varandras uppsatser i min klass innan vi lämnar in dem, för att kolla att det inte finns några stavfel och sånt, så det är jag van vid 🙂

      Och klart du får länka min blogg och läsa och kommentera, det är bara kul! Tack så jättemycket, vad gulligt! Jag tycker din blogg är jättefin också (vi har samma tema förresten), även om jag bara förstår det som du skriver på svenska och inte på spanska 😛 Jag kan länka din blogg också om du vill? 🙂

      Får väl börja och rätta lite av det du skrev nu… Du menade nog eller och inte heller när du skrev “Du kan många språk, heller?”. Heller använder man till exempel så här: – “Jag har inte ätit lunch.” – “Nej, inte jag heller.”

      Sen skulle det vara fantastiskt och inte fantastik där. Om man skriver det ordet ensamt för sig som du gjorde och inte i en mening så slutar det på t. Fantastisk används i meningar när man pratar om en sak som är fantastisk till exempel. Ett fantastiskt block. En fantastisk penna. Flera fantastiska block och pennor.

      Och så låter det bättre om man säger “det vore jättebra för mig” istället för “det ska bli”. Och “får jag det?” istället för “det får jag?”. Man kan säga “det får jag?” men då brukar man lägga till ett “va”, alltså “det får jag, va?”. Då blir det som att du antar att du får det men frågar utifall att. “Får jag det” är mer neutralt men båda funkar absolut. Och till sist så stavas det “fin” och inte “finn”. Finn betyder hitta. Att finna någonting / Att hitta någonting. Fast använd hitta om du ska säga det för finna låter ofta lite … gammaldags.

  2. Hej!

    Förlåt för min förseningen!! m(_ _)m
    Kan du länkar min blogg?? Tack så mycket!!
    Och tack för att rätta min svenska; jag menar det finns inte många personer som vill hjälpa andra någon med det, du har lärt mig saker jag visste inte!! tusen tack!!! 😀

    Förresten, jag har länkat din blogg till här, men, jag har bara en fråga: vad kan jag kalla dig??

Leave a Reply

